נתניהו הודיע על המשך קידום הרפורמה: "מרחו זמן"

אתר קול חי 1 Comment on נתניהו הודיע על המשך קידום הרפורמה: "מרחו זמן"

ראש הממשלה נתניהו הודיע כי הקואליציה תמשיך לקדם את הרפורמה המשפטית. לפיד הגיב: "תגלה שחצי מהעם והמדינה לא איתך"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי פיצוץ השיחות: ראש הממשלה, בנימין נתניהו הודיע הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה השבועית, על התכנסות לקראת המשך קידום הרפורמה המשפטית.

"מה שהוכח בשבוע שעבר שבעצם היה מצג שווא של כביכול הדיברות אבל בעצם זו הייתה מריחת זמן", אמר נתניהו. "הכוונה שלהם הייתה למסמס כל תיקון, בשעה שרוב גדול בציבור היום מבין שצריך לעשות תיקונים במערכת המשפט ולכן אנחנו נתכנס השבוע ונתחיל השבוע את הצעדים המעשיים, נעשה אותם באופן מדוד, אחראי אבל בהתאם למנדט שקיבלנו". באופוזיציה ובמחאת השמאל תקפו בחריפות ושבו לאיים בהשבתת המדינה.

וידאו: רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ
video
play-sharp-fill

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "אם נתניהו יתקדם עם ההפיכה המשטרית באופן חד צדדי כפי שהצהיר, הוא יגלה שהוא ראש ממשלה של פחות מחצי עם ישראל, עם פחות מחצי מהכלכלה, פחות מחצי מהביטחון ופחות מחצי מהכנסת".

צילום: עידו רימון
video
play-sharp-fill

ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: "ראש הממשלה בפועל לוין החליט-והעוזר שלו נתניהו מקדם את חוקי הדיקטטורה המסוכנים לביטחון ישראל. כל התקדמות חקיקה שאיננה בהסכמה תמצא את המילואימניקים כחומת המגן של עם ישראל. כי צבא עם יש רק בדמוקרטיה".

ח"כ שלום דנינו מהליכוד, שנחשב לאחד המתונים בסיעה אמר במהדורת הבוקר של קול חי: "אני גם מתחיל לאבד סבלנות אל מול מה שקורה בבית הנשיא. אם הדברים לא יסתדרו – אנחנו צריכים לחוקק חד צדדית סעיפים מהרפורמה ולהתקדם הלאה".

דברי נתניהו המלאים בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו מתחילים שבוע עם שורה של משימות ושורה של הישגים. אתחיל במשימות: המשימה הראשונה שלנו היא לבלום את ההתגרענות של איראן. הבהרנו לידידנו האמריקאים פעם אחר פעם – ואני עושה זאת שוב היום – שאנחנו מתנגדים להסכמים; קודם כל להסכם המקורי, מה שנקרא JCPOA, שרק יסלול את דרכה של איראן לפצצה וירפד אותה במאות מיליארדי דולרים.

"ההתנגדות העקרונית שלנו תורמת לכך שארה"ב לא חוזרת להסכם הזה. אנחנו גם אומרים להם שהבנות מוגבלות יותר, מה שנקרא ׳הסכמון׳, לדעתנו גם לא משרת את המטרה, ואנו מתנגדים גם לזה.

"בכל מקרה הבהרנו, ואני חוזר ומבהיר – מדינת ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה לעשות בכוחות עצמה כדי להגן על עצמה מפני התוקפנות של איראן. הן בנושא הגרעיני, והן כמובן בהפעלת שליחיה הטרוריסטים.

"המשימה השנייה היא יוקר המחיה. אנחנו עדים לכך שקצב האינפלציה יורד ומחירי הדירות יורדים, אבל זה לא מספק אותנו. אנחנו מקיימים השבוע ישיבה נוספת של הוועדה למאבק ביוקר המחיה. אנחנו נוריד מכסים ונפחית רגולציה.

"אנחנו פועלים להורדת מחירים – זה לא טיפול קטן, זה טיפול שורש. אנחנו מבינים את המצוקה של אזרחי ישראל – זו המחויבות שלנו. כמו שפעלנו להביא כאן שוק חופשי ותחרות וכמו שפעלנו להוציא את הגז מהמים, אנחנו פועלים להגדיל את התחרות ולהוריד את הרגולציה כדי להוריד את המחירים.

"נקיים פגישות תקופתיות כל שבוע-שבועיים, אני בא לישיבה הזאת יחד עם השרים, ונעשה את הצעדים שיתקנו את העיוות הזה בכלכלת ישראל, שמכל איפיון אחר היא כלכלה עם עוצמה אדירה.

"המשימה השלישית היא החברה הערבית. אנחנו מקימים היום בישיבה את ועדת השרים לטיפול בחברה הערבית. אנחנו ממשלה של כל אזרחי ישראל – יהודים וערבים כאחד. יש צמצום פערים שצריך לעשות בתחומים רבים בחברה הערבית, אך המוקד העיקרי שלנו זה המאבק בפשיעה.

"בשבוע שעבר קיימנו ישיבה עם גורמי אכיפת החוק; המטרה שלנו היא להגדיל את המעורבות של השב"כ ישירות מול משפחות הפשע, נעשה את זה בצורה אחראית ונעשה את התיקונים הנדרשים בחוק. המטרה היא להביא תוצאות בשנה הקרובה מול גל הפשיעה ומשפחות הפשע.

"יש לי 4 בשורות חשובות מאוד: קודם כל התחייבנו לקדם את האיזוק האלקטרוני. פתרנו את הבעיה התקציבית והיום זה יגיע לוועדת השרים לענייני חקיקה ונקדם זאת בשעה טובה.

"דבר שני, בשבוע שעבר השקנו את הפעלת קצא"א כתשתית להעברת סיבים אופטיים בינלאומיים – זה יהפוך את ישראל למרכז תקשורת עולמית. אני רוצה להודות למשרד התקשורת, משרד האוצר ולרשות החברות הממשלתיות. זה דבר מאוד משמעותי. זה אומר שהתקשרות מחצי האי ערב, ואני מקווה שגם ממדינות אסיה, תעבור גם דרך מדינת ישראל. זה שינוי גדול מאוד.

"דבר שלישי, אנחנו מאריכים היום בהחלטת ממשלה את כביש 6 צפונה ב-22 ק"מ, עד מחלף סומך. זה בשורה גדולה לתעבורה התחבורתית במדינת ישראל. אני רוצה להודות למשרד האוצר ולמשרד התחבורה על ההחלטה החשובה הזאת.

"ועוד בשורה קטנה – הבוקר אנחנו מבשרים שהושגה הסכמה עקרונית בין חברת ״אינטל״ העולמית לבין משרד האוצר, על השקעת ענק וחסרת תקדים של חברת ״אינטל״ בישראל, במפעל שבבים, שישתמש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם.

"זה מפעל שההשקעה בו תעמוד על 25 מיליארד דולר, כלומר 90 מיליארד שקל. זו ההשקעה הגדולה ביותר שהייתה במדינת ישראל. זה מבטא הבעת אמון אדירה בכלכלת ישראל, ומראה בדיוק מה העוצמה של הכלכלה החופשית שבנינו כאן, והכלכלה הטכנולוגית שמתפתחת כאן", סיים נתניהו.

בתוך כך, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את היועצת המשפטית לממשלה, בפתח ישיבת הממשלה: "לפני כחודש פנינו ליועצת המשפטית לממשלה, הגשנו לה רשימה של שישה עבריינים, משפחות פשע, וחומר מודיעיני, המשטרה ביקשה מעצר מנהלי. לצערי, היועצת חיכתה וחיכתה וחיכתה והתוצאה, שלפחות אחד מהם מעורב ברצח שיכול היה להימנע.

"אני קורא מכאן ליועצת המשפטית לממשלה, להפסיק לכבול את הידיים שלנו באזיקים. נועדנו לקבוע מדיניות, לשלוט, למשול, לטפל בבעיות, הגיע הזמן שהיועצת משפטית לממשלה תפסיק לפגוע ולתקוע מקלות בגלגלים".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לפיד אתה יכול לטוס לחו"ל שמה תוכל להתפרנס בשפע
    אתה וגנץ וחלוץ ואהוד ברק ואהוד אולמרט
    חוץ מלאיים על הציבור ועל הממשלה אין בכם כלום
    אתם בעצמכם לא יודעים אל מה אתם מפגינים
    תפסיקו לאיים אם הכלכלה תתמוטט אתם מוזמנים
    לעזוב את הארץ אנחנו נישאר פה עם רפורמה בבתי המשפט